Svensk Tågkraft gick från pappersbaserad hantering av ärenden till Koll 365 Ärendehantering. Här är deras deras upplevelse:
“Vi är fullserviceaktör inom lokuthyrning, reparationer och service. Vid en lokreparation kan det handla om väldigt många olika fel som ska åtgärdas. Vi arbetade helt pappersbaserat och funderade länge på att digitalisera, men var också rädda för att det skulle bli överväldigande och svårt att använda. Vi förlitar oss trots allt delvis på en generation som hade begränsad erfarenhet med digital orderhantering. Men efter att en ny kund önskat digitala laddfiler efter slutförda arbeten, började vi knackade in all data manuellt. Vi hade dålig överskådlighet och det var tidskrävande att deklarera tid och skapa fakturaunderlag.”
“JSC presenterade sitt ärendehanteringsysstem Koll 365. Vi såg fördelen i att kunna skräddarsy det enligt vårt arbetssätt, vilket de löste. Vi arbetar i tre steg vid reparation av lok: vi hittar felet, vi åtgärdar det, och sedan bokför vi det i ett bibliotek, så vi får en spårbarhet för allt utfört arbete. Vi har också kunnat lägga in hela vårt reservdelslager in i det här systemet så det är sökbart med priser och artikelnummer. I och med att alla arbeten signeras får vi spårbarhet i antal timmar utförda per person, och i bakgrunden skapas ett fakturaunderlag.”
“Möjligheten att följa upp alla projekt och arbeten har blivit mycket lättare och vi har fått en helt annan överskådlighet. Alla är väldigt positiva till att det är väldigt lätt att komma in i systemet, mycket tack vare att vi har fått vara med och säga vilka funktioner vi behöver. Vi sparar flera moment i arbetet, det är väldigt värdefullt.”
Fler kundcase
Elitfönster om Koll 365 som HR-verktyg
Elitfönster använder Koll 365 Spaces som ett HR-verktyg: ”Framförallt sparar det tid, men jag skulle även vilja säga att det har potential att förbättra vår struktur.” Elitfönster är en av Sveriges ledande fönstertillverkare och har en lång historia. Redan 1924 gick...
Höglands Logistik om Koll 365 Avvikelsehantering
Bättre kontroll med Koll 365 Avvikelsehantering: ”Vi har fått struktur och fakta”, säger VD Katarina Wetterholm. Höglands Logistik är ett privatägt företag i Nässjö med två verksamhetsgrenar: tredjepartslogistik och åkeri. Företaget startades 2006 av Henrik Almström,...
Forserum Safety Glass om Koll 365 Ledningssystem
“Det är så användarvänligt och lättarbetat, även för administratörer. Det innebär att vi sparar mycket tid som vi tidigare lade på letande, dubbelkollande och allmän osäkerhet.”
KB Components om Koll 365 Ledningssystem
“Vi har effektiviserat kvalitetsprocessen och rationaliserat hela certifieringsarbetet. Det innebär en mycket mer kostnadseffektiv lösning som dessutom säkerställer vårt arbete med ständiga förbättringar”
Inwido om Koll 365 Ledningssystem
“Vi sparar tid som vi tidigare lagt på letande, och vi har bättre kontroll så att alla har tillgång till de senaste versionerna, oavsett var de befinner sig eller vilken typ av enhet de använder.”
Olsbergs om Koll 365 Industriunderhåll
“Vi får en helt annan överblick över vårt arbete och sparar tid – man ser vad som pågår och vad som är på gång.”
Liljas Plast om Koll 365 Ledningssystem
“Det är väldigt enkelt ur administratörssynpunkt, det är mycket mer användarvänligt.”